Re: fdisk problemer

On Saturday 08 February 2003 15:06, Frank Damgaard
(frank_sslug1@xxxxxxxxxxxxxxxxx) wrote in
<20030208150656.A24562@xxxxxxxxx>:

> hvad siger "fdisk -l /dev/hdb"

Intet!

> Prøv først på en anden PC, måske BIOS/PC ikke er så godt til store diske.
> (der har været mange programmeringsfejl i BIOS på ældre bundkort)
> Nogen gange hjælper også en BIOS upgrade hvis producenten har lavet dette.

Dette er gjort implicit, idet ejeren af disken har givet mig disken med hjem
så jeg kunne sætte den i mit system. Systemet har ikke tidligere haft
problemer diske af denne størrelse.
Ejerens system er en spritny PC, som i forvejen kom med en IDE disk af ca.
samme størrelse, og den virker jo...

> PS.
> Check evt. også jumpere på disken.

Disken er stillet til slave. Master på samme IDE stik er den IDE disk med en
Windows 2000 installation jeg i forvejen havde på systemet.
Det er en IBM disk med deres '32GB clip' feature, som jeg godt nok aldrig
tidligere har måttet benytte mig af, men jeg prøver lige og vender tilbage
med mere.

Foreløbig tak for svaret.

--
Med venlig hilsen / Best regards