Re: ÆØÅ , Mozilla, Norde a netbank, RH 8.0

On Fri, Feb 28, 2003 at 17:09:59 +0100, Egon Andersen wrote:

> Ligepræcis sammenligning af to UFT8 strenge er ikke noget problem,
> hverken <, > eller =.
> Man har jo tænkt ganske godt over det, da man lavede UTF8!
> (Der er jo også en velkendt dansker involveret.)
> Hvis et tegn har større canonical value i UCS-4 (ISO-10646-1), gør det
> sig også gældende for UTF8.

ok, det er jo  godt.

> Derimod er jeg ikke sikker på, at vil jeg ikke bryde mig om, at skulle
> lave regular expression på UTF8.

:-(

> Jeg siger ikke, at man ikke må anvende ISO-8859-1 eller ISO-8859-15 på
> en RH8.0, jeg gør blot opmærksom på, at UTF8 er kommet for at blive og
> absolut i det lange løb er at foretrække fremfor alle andre tegnsæt jeg
> har set til dato - og det er mange!
> UTF8 er et stort fremskridt, ikke et tilbageskridt.

jeps, men RH er jo altid "bleeding edge" og laver nye ting som standard
længe før resten af programmerne kan følge med ;-(

Det bliver rart når de fleste applikationer virker med utf-8, men indtil
da burde RH8.0 blot have "alt i UTF-8" som option.
Det andet har jo kun givet problemer ;(

recode er heller ikke værst.

--
mvh Frank Damgaard  |