Erstatning for Debian til bærbar - specielt apt

Hej Sslug'ere
Jeg har pt. installeret Debian på min bærbare fordi det også er hvad jeg bruger på en server, samt fordi jeg er forelsket i apt. Desværre synes jeg alting er "lidt tungere" på Debian - der er så vidt jeg kan se bedre konfigurationsværktøjer etc. på andre distributioner (her tænker jeg specielt på Suse, Mandrake og Fedora). Derfor er mine spørgsmål nu: 1) Jeg har hørt at apt også findes til andre distributioner - hvor godt virker det? Kan man lave flydende opgraderinger, eller skal man slette alt hver halve år og installere nye versioner? 2) Er der nogen der har erfaringer de vil dele ud af om at gå fra Debian til andre dists? Fordele og ulemper?

Mange hilsner

Lars Riisgaard Ribe

Lars Riisgaard Ribe

MSc, PhD-stud.

Telephone

+45 89 49 52 68

Fax 	+45 89 49 60 04
Email 	lars@xxxxxxxxxxxxxxxx <mailto:lars@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Address 	MR-Center - Aarhus University Hospital
Skejby Sygehus
Brendstrupgaardsvej
Dk-8200 Aarhus N
Denmark