Re: Erstatning for Debian til bærbar - specielt apt

On Thu, 2004-06-10 at 20:56, Lars Riisgaard Ribe wrote:

Hej

(snip)

> 1) Jeg har hørt at apt også findes til andre distributioner - hvor godt
> virker det? Kan man lave flydende opgraderinger, eller skal man slette
> alt hver halve år og installere nye versioner?

Apt og sådan kender jeg ikke så meget til, men du kunne jo også overveje
Gentoo. Deres pakkesystem er godt nok baseret på at man compiler ting,
men kan man leve med det, har man en god robust dist. og man skal ikke
installere om i tide og utide. Min laptop blev installeret da jeg købte
den for 1,5 år siden, og resten af tiden har jeg bare kørt updates på
hen ad vejen.

> 2) Er der nogen der har erfaringer de vil dele ud af om at gå fra Debian
> til andre dists? Fordele og ulemper?

Fordele:

* En god dist, der kan installeres forholdsvis minimalt.
* Man er altid med på det nyeste
* Man kan køre updates på hen ad vejen uden at skulle lave store
manøvrer med jævne mellemrum

Ulemper:

* Pakker compiles. Binære pakker kan findes, men det er klart ikke det
man baserer verden på
* Man er altid med på det nyeste

/Jens