Re: hvem er afsenderen?

Hans-Christian Stadler <hans.stadler@xxxxxxxxxxxxxxxxx> writes:

Jeg følger rent faktisk listen, du behøver derfor ikke at sende mig en
kopi.

> Er det ikke netop prolemet her? Eller har jeg misforstået noget?

Well, problemet var oprindeligt at SSLUG's maillistesystem stripper
nogle headerlinjer der er nødvendige for at spore en mail.

Det røg så lidt over i et spørgsmål om vi kunne have undgået at
maillistesystemet sendte mailen videre. Og jo, der kan du godt sige at
det netop var problemet.

Men jeg anser det ikke som noget alvorligt problem i den aktuelle
situation - det kan dog være at jeg af tekniske grunde er blind over
for det. I så fald lader jeg mig gerne rette.

> Hvad mener du - sagsanlæg?

Det er nok en af de stærkeste konsekvenser uden at skulle ty til
moralsk tvivlsomme metoder. Der er nok en lang række mildere tilfælde
hvor jeg vil se mig tilfreds med at lade en ansvarlig udbyder
overvejer om det er i overensstemmelse med deres
abonnementsbetingelser.

> En signatur løser teknisk set problemet, men du har da helt ret
> i, at det kan skabe nye - som f.eks. mindre brugervenlighed.

De fleste computerproblemer kan løses ved at slukke for strømmen. At
kræve signerede indlæg er selvfølgelig ikke så grelt, men jeg mener
det er lagt over grænsen for hvilke gener jeg kan accepterer uden at
mediet (email/news) bliver helt ubrugeligt.

--
 Peter Makholm     |      There are 10 kinds of people. Those who count in
 peter@xxxxxxxxxxx |                            binary and those who don't