Re: Skype for Linux

On Tue, Jun 22, 2004 at 11:42:19AM +0200, donald_j_axel wrote:
> Jaja - gør det bare! indlæggene bliver somme tider bedre af det!
>     Nej du skal da ikke beklage - tak for svaret.

:)

>     Bemærk, at jeg har fortsat spørgsmålene på IT-politik, og
> at der er nogle svar i retning af dit.
>     Men jeg er specielt glad for at du nævnte SIP og H.323, som
> jeg kun lige nåede at finde navnene på i går inden jeg lukkede ned.

De fungerer faktisk udemærket og er ikke svære at benytte når man ser
bort fra firewall/NAT opsætningen.

>     Hvis man skal argumentere for åbenhed og fornuftig teknik så
> gælder det om at slå til hurtigt og med *letfattelige* argumenter,
> somme tider ved at opfinde nye ord hvis folk forveksler "flatrate"
> med et eller andet produkt, som drager fordel af flatrate.

Problemet var sådan set ikke at han ikke forstod ordet flatrate, men at
han med det samme sprang fra konceptet flatrate til Skype. Ikke noget
med at sige at han mente der måtte være tale om IP telefoni, såsom
Skype. Det som folk ikke forstår er at:

Skype == IP telefoni
IP telefoni != Skype

Det er ærgeligt. Det svarer jo til at folk tror at alle mobiltelefoner
er Nokia'er.

>    Når man øver sig på listen her, opdager man, hvor svært det
> er at formulere sådan nogen ting.
>    Derfor er det helt fint at komme med noget RANT!

Ja, det fandt jeg ud af :)

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41