Re: Starte anden maskine

>>>>> "sslug-teknik" == sslug-teknik-digest-help  <sslug-teknik-digest-help@xxxxxxxx> writes:

    sslug-teknik> From: Anders Bruun Olsen <anders@xxxxxxxxxxxxxxx>
    sslug-teknik> Subject: Re: [TEKNIK] Starte anden maskine To:
    sslug-teknik> sslug-teknik@xxxxxxxx Date: Sun, 11 Jul 2004
    sslug-teknik> 09:12:00 +0000 (UTC)

    sslug-teknik> On Sun, Jul 11, 2004 at 08:21:58AM +0200, Ivar
    sslug-teknik> Madsen wrote:
> [...]

    sslug-teknik> Du skal nok ind i BIOS på maskinen og tjekke at
    sslug-teknik> Wake-on-LAN er slået til og du skal sikre dig at
    sslug-teknik> hvis det ikke er et onboard netkort, at der løber et
    sslug-teknik> lille kabel fra netkortet til bundkortet.

    sslug-teknik> Hvordan man så rent faktisk sender et signal til
    sslug-teknik> maskinen som får den til at "vågne" ved jeg
    sslug-teknik> ikke. Det må du kunne få svar på ved at google.
    sslug-teknik> Umiddelbart er jeg ret overbevist om at du ikke skal
    sslug-teknik> lukke den ned på nogen speciel måde for at det
    sslug-teknik> virker, den skal bare være lukket ned, så kan du på
    sslug-teknik> en eller anden måde sende et signal til den der får
    sslug-teknik> den til at tænde.

Jeg har brugt etherwake engang..det burde også være muligt at beskytte
det via et simpelt password...men det har jeg ikke prøvet (afhænger
vist af bios o.s.v.)

Mvh
Hasse