Re: Re: Anti spam filter

I sslug.teknik, skrev Hasse Hagen Johansen:
>  Tjohh, men SPF ødelægger mailforwarding, medmindre man bruger SRS, og
>  jeg kunne også forestille mig at det kunne tage noget tid med DNS
>  opslag på travle servere..ihvertfald indtil MTA'erne bliver ændret så
>  de kan lave DNS opslag parallelt med selve SMTP konversationen (som
>  f.eks messagewall gør). Desuden er det jo ikke et direkte spamfilter,
>  men en antiforge metode som gør at at dns blocklister kan blive meget
>  mere effektive.

Jeg kan godt leve med at det ødelægger mailforwarding.. det ødelægger
ikke mailiinglister, så vidt jeg ved.

>  Jeg kørte med spamassassin før crm114, og må til min overaskelse
>  tilstå at crm114 har været en del mere effektivt med kortere
>  "læringsperiode" end spamassassin, og dens bayesian filter. Desuden er
>  det ikke helt så tungt.

Greylisting har taget over 95% af mit spam, nu får jeg flere "svindel
returmails" end jeg får spams igennem og dem vil spf kunne hjælpe mig
med.

--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx
Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx