Re: Linux WiFi - hvilket PCI-kort? SMC2802W?

Jesper Skov wrote:

> Jeg kan ikke downloade fra ftp.zepto.dk - har du filen til at ligge et
> sted man kan komme til den?
>
> Jeg prøvede at installere Windows, og fik WiFi til at virke. Også under
> Linux (med ipw2200) efter et softreset. Men efter power-off har det ikke
> virket. Jeg lod driver CD'en lave en one-click install (eller hvad det
> nu hed), og ved ikke om den har benyttet sig af noget andet end Easy
> Button.

Jeg er 1/3 færdig med http://flawless.dk/znote4200.php, og har ikke
annonceret det nogen steder. Alligevel fandt en nordmand den, og hjalp mig
med følgende information:

<quote Sverre Johansen>
Takk skal du ha!

Jeg fant ut av det på 5 et tysk(!) forum:

http://216.239.37.104/translate_c?hl=en&u=http://debianforum.de/forum/viewtopic
.php%3Ft%3D28256%26postdays%3D0%26postorder%3Dasc%26start%3D15%26sid%3D8884eae0
83d7715a6bb959e7f96c2c70&prev=/search%3Fq%3Dlinux%2Bcl56%26start%3D10%26hl%3Den
%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26sa%3DN

[urlwrap]

Man kan bruke en driver som er ment for en asus laptop, for å skru på
det trådløse nettet:
http://www.informatik.hu-berlin.de/~tauber/acerhk/

Etter at du har installert den, så modprobe med

modprobe acerhk usedritek=1 autowlan=1 force_series=290

og start kortet med:

echo 1 > /proc/driver/acerhk/wirelessled

Etter det vil wireless knappen virke for å aktivere/deaktivere, og
standard ipw2200 driver virker  perfekt :)
</quote>

I øvrigt er ipw2200-driveren lige kommet i version 0.4. CVS-udgaven skulle
virke (med WEP og det hele!). Tester senere i aften.

> Er du 100% sikker på at Easy Button magien overlever power-off?

Det gjorde den for mig, men hvis jeg kommer til at genstarte til XP og slår
den fra (på hardware-switchen), bliver det desværre også husket (i
software!).

Har lige tester acerhk. Virker perfekt :)

(og kan måske endda bringes til at få de 2 top-taster til at virke)

> Det er min også - den blinker dog kort blåt når jeg tænder maskinen.
> Sjovt.

Samme her! Ja, det er en anelse underligt. Det er vel noget med
strømstyrken, tænker jeg. Det kunne være en cool effekt hvis man kunne
programmere det. Blinkenlights :)

--
Mvh
Christian Iversen