Re: Hvorfor skriver min printer ikke?

> Jeg fik aldrig svar på mine spørgsmål i denne mail, så jeg prøver igen.
Undskyld forsinkelsen.

Ja hvis bare jeg havde en magisk glaskugle... jeg ved det ikke. Men det lyder da som
et godt bud.

Der følger normalt et opstartsscript med i distributionen. Navnet er normalt hpoj
eller ptal og scripted plejer at ligge i /etc/init.d sammen med en masse andre
opstartsscripts.
Det afhænger af din distro hvordan du bedst aktiverer skriptet så det bliver udført
ved opstart. Med SuSE kan du bruge yast2, med Debian update-rc.d, med Gentoo rc-update.
Læs eventuelt man siderne eller README filer i /etc/init.d hvis de findes og Google
er en trofast ven.
Personligt så starter/dræber jeg daemonerne per håndkraft, fordi jeg kun sjeldent
bruger printeren/scanneren: /etc/init.d/hpoj start (som root på en Gentoo)

Hans-Christian Stadler