Re: Hvorfor skriver min printer ikke?

On Wednesday 15 December 2004 23:36, Hans-Christian Stadler wrote:

> Der følger normalt et opstartsscript med i distributionen. Navnet er
> normalt hpoj eller ptal og scripted plejer at ligge i /etc/init.d sammen
> med en masse andre opstartsscripts.

Jeg fandt det, og kørte det med parameteren 'start'.

> Det afhænger af din distro hvordan du bedst aktiverer skriptet så det
> bliver udført ved opstart. Med SuSE kan du bruge yast2, med Debian
> update-rc.d, med Gentoo rc-update. Læs eventuelt man siderne eller README
> filer i /etc/init.d hvis de findes og Google er en trofast ven.
> Personligt så starter/dræber jeg daemonerne per håndkraft, fordi jeg kun
> sjeldent bruger printeren/scanneren

Hvorfor det? Er det for at spare RAM, eller andre ressourcer, eller er det
noget sikkerhedsmæssigt?

> : /etc/init.d/hpoj start (som root på en
> Gentoo)

Det var det jeg gjorde, men der bliver staig ikke skrevet ud. Nu er der dog en
anden grund til det.  :-)

Efter at have startet scriptet (som root), prøvede jeg at skrive ud, men
jobbet blev stadig lagt i kø. Så startede jeg printeren inde i KDE's Printing
Manager (og fik rent faktisk lov til det denne gang!). Så gik printjobbet i
gang med 'Processing', og kort efter forsvandt det fra joblisten. Men der kom
intet ud på printeren, den så faktisk ikke ud til at modtage noget som helst.

[...]

Jeg prøvede så at slette den, og oprette den igen inde i Printing Manager, og
nu virker det! Et af problemerne skyldes nok at jeg troede at jeg skulle give
scanneren og printeren forskellige navne, så der lige pludselig var 2
forskellige navne i systemet, og Printing Manager brugte det gamle.  :-)

Under alle omstændighedeR: Mange tak for den tålmodige hjælp.

Nu skal jeg bare have startet scriptet automagisk, men det skulel være til at
finde ud af. Jeg skal bare lige have læst noget dokumentation.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  jens@xxxxxxx
We may be alone. We may not be alone. Either way, the thought is staggering.