Re: Hvilket filsystem?

On Thu, 11 Aug 2005 16:56:32 +0200, Peter Makholm wrote:

> Hvad er folks erfaring med robusthed over for disk- og controllerfejl?

Min erfaring er, at reiserfs er mere følsom overfor disk og
controllerfejl => uoprettelig skade med datatab som resultat.

> Min personlige erfaring er at man kan rede flere data ud af et
> ext3-system. Men er det en relevant parameter for desktop-systemer?
Det er også min erfaring, og så er der også lige den parameter, at jeg
har fundet flere utilities til at genrette data fra et crashet ext3
filsystem end til reiserfs. Ud over at der findes flere til ext3, synes
jeg også, de fungerer bedre.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen