Re: Hvilket filsystem?

Troels Arvin wrote:
> On Thu, 11 Aug 2005 20:26:07 +0200, Niels Elgaard Larsen wrote:
>

> Politik mht. reboots ved fatale fejl og hvor lang tid der skal gå mellem
> FS-checks kan du justere på et ext3 filsystem, se tune2fs (-e, -c og -i
> parametrene). Default-værdier varierer muligvis mellem distributioner.

Jeg kan ikke se hvordan nogle af de parametre forhindrer den i at reboote.
fsck.ext3 kan give en fejlkode 2: "File system errors corrected, system
should be rebooted". Den har man jo ikke lyst til at ignorere.

Jeg kan slå check fra med tune2fs, men der er vel en grund til at ext3 pr
default checker så ofte. Og den finder jo også fejl engang imellem.

Det virker mere betryggende at bruge et andet filsystem end af gøre ting
der frarådes på man-siden.

Men det kan da godt være at ext3udviklerne bare er mere forsigtige.

--
Niels