elementary-l10n-sv team mailing list archive

Re: Rensat upp i översättningsdokumentet

När vi ändå är inne på standardiseringar, så har vi ordet "Notification" där det råder viss oreda.

Apple använder "notiser" i sina svenska översättningar och den rådande anglicismen "notifiering" avskyr jag verkligen.

Personligen förordar jag Googles "avisering", som ligger bra i munnen och har en lång tradition i svenskan.

Vad tycker ni andra?

/Joachim Johansson - som har semester en vecka till.