Re: Wine - ingen solstrålefortælling.

Frank Damgaard wrote:
> Ok kunne være jeg skulle eksperimentere lidt mere med Wine
> for netop at få PCBank til at virke.
> Er der andre dele af PCBank der virker ?
Ja.
Jeg bruger kun kontooplysninger, kontooverførsel, betalingsoversigt
og regningsbetaling. De tre førstnævnte virker, den sidste har jeg
ikke prøvet endnu.
Men der er problemer med security og grafik.
Security:
Under opstart kommer flg. på stdout:
"
fixme:win32:PE_CreateModule Security directory ignored
fixme:win32:PE_CreateModule Copyright string ignored
"
Ved opkald til Unibank bliver min bruger-og adgangskode dog
godkendt, så det er lidt mystisk.
Ved opstart af wine med debug kom flg. et antal gange:
"
trace:dosfs:DOSFS_GetFullName C:\UNISECUR\BCM.INI (last=0)
trace:dosfs:DOSFS_FindUnixName /c,UNISECUR\BCM.INI
trace:dosfs:DOSFS_FindUnixName (/c,UNISECUR\BCM.INI) -> unisecur
(UNISECUR)
trace:dosfs:DOSFS_FindUnixName /c/unisecur,BCM.INI
trace:dosfs:DOSFS_FindUnixName (/c/unisecur,BCM.INI) -> Bcm.ini
(BCM.INI)
trace:dosfs:DOSFS_GetFullName returning /c/unisecur/Bcm.ini =
C:\UNISECUR\BCM.INI
"
I BCM.INI er bl.a. angivet en keyfile, som findes i dir /c/unisecur,
så det må antages at programmet finder denne fil.

Grafik:
Menuer og ikoner ihv menubar og toolbar displayes ikke.
Ved klik på menubar dukker der en menu op men den er ulæselig.
Ikoner vises et kort øjeblik men forsvinder på nær een.
Det giver anledning til en masse udskrifter af flg. type hver gang
de skiftes vindue.
"
fixme:commctrl:FlatSB_SetScrollProp stub
fixme:commctrl:FlatSB_SetScrollInfo stub
fixme:commctrl:FlatSB_GetScrollPos stub
err:rebar:REBAR_WindowProc unknown msg 0405 wp=00000000 lp=40e9e77e
err:rebar:REBAR_WindowProc unknown msg 0405 wp=00000001 lp=40e9e77e
err:rebar:REBAR_WindowProc unknown msg 0405 wp=00000000 lp=40e9e75e
"
Heldigvis virker genvejstasterne, så problemet er til at leve med.

Derudover er der andre småfejl. Datofeltet i kontooversigten er lidt
for smalt så årstallet ikke vises fuldtud. Lange tekster i andre
vinduer bliver ligeledes snuppet lidt af. Genoptegning af vinduer
tager lang tid, men det er sikkert fordi tiden går med
fejludskrifter. Bør nok omdirigeres til /dev/null.
I betalingsoversigten bliver beløbet angivet i $, men det nok ikke
et grafikproblem men et layoutproblem.

> Unibanks Online investering er vist MSIE only :(
Jeg bruger ikke online investering.

System:
RH 6.0
uname -srm = Linux 2.2.5-15 i586