Re: Teledanmark NetExpress

Reply to messageid <20001015202716.Z18895@xxxxxxx> written on Sun, 15 Oct 2000 20:27:16 +0200 by Jens Axboe

> Jeg synes ikke rigtig at det er en god begrundelse, det er da
> ikke så forfærdeligt svært at sætte PPPoATM op (især fordi Adam har
> lavet sådan en god vejledning til brugere). Jeg har haft kontakt
> med flere som bruger Netexpress, og selvfølgelig var der lidt problemer
> hist og her, men ikke flere end man ellers ser på en alm PPP opsætning.

Vi kan aldrig blive uenige om at den vejledning Adam lavede er et
fantastisk scoop for potientelle brugere.
Jeg turde blot ikke risikere at stå i den situation at jeg skulle kæmpe
med en testkerne for at få ting til at virke, og have kastet penge
efter en netexpress og så fortryde.
Læg nu mærke til at jeg i tidligere postings ikke siger at man skal
lade være at kaste sig ud i det, blot fordi jeg selv er en dummerniks
til det med kernekonfigurering.
Forresten er jeg da overbevist om at når Telestyrelsen engang har fået
slået Teledanmark tilstrækkeligt hårdt oven i hovedet, og Teledanmark
giver de andre udbydere lov til at lægge sig oven på den eksisterende
telefon-linie, så vil der også dukke mere "åbne" router-løsninger op,
som man kan bruge selv om der ikke er kobber på ens central til en
ekstra linie.

> Netexpress har også den fordel, at du selv kan sætte alt op som det
> passer dig. De eneste to grunde til at vælge Proaccess er IMHO a) fast
> IP og b) bedre service. Jeg afhænger af 24/7 oppe tid på mit internet,
> så for mig er de ekstra penge givet godt ud. Men kunne jeg have fået
> statisk IP på Netexpress, sad jeg ikke og rodede med den skod router
> TDK leverer med.

Det var bestemt også overvejelser der gjorde sig gældende for mit eget
vedkommende. Også at jeg med netexpress ville være tvunget til at have
desktop-pc'en tændt hvis jeg ville på nettet med den bærbare.

> Aner ikke med spil, men ICQ osv virker ganske fortrinligt her.

Jeg mener bestemt at jeg hørte om nogen, der ikke kunne få ICQ til at
fungere. Selv har jeg aldrig brugt det. Jeg prøvede imidlertid lige at
starte et UT internet-spil. Serverne og deres ping-tider dukker op, men
når jeg forsøger at connecte til hvilken som helst af dem, er
meddelelsen at der ikke kan skabes forbindelse. Det virkede med min
ISDN opkalds-forbindelse.

--
Med venlig hilsen/Best regards
David List