Re: Hvorfor er Thunderbird meget bedre end Spamassassin.

I sslug.teknik, skrev Jesper Thorup Nielsen:
>  En af de mails der giver  mange point ser ud til at bruge URIBL_* men
>  jeg aner ikke hvorfra det kommer, jeg gik ud fra at det var standart, så
>  om jeg bruger DCC eller RAZER2_CF_RANGE ved jeg ikke.
>
>  1.3 UNRESOLVED_TEMPLATE    Headers contain an unresolved template
>   0.0 HTML_MESSAGE           BODY: HTML included in message
>   3.5 BAYES_99               BODY: Bayesian spam probability is 99 to 100%
>                              [score: 1.0000]
>  1.6 URIBL_SBL              Contains an URL listed in the SBL blocklist

Så vil jeg tro at netværks-test er slået til. Hvordan kalder du
spamassassin ? Gennem amavisd-new?

>  Jeg har søgt nettet efter info om hvordan man forbedre Spamassassin men
>  kan ikke rigtigt kunnet finde noget der er til at forstå. Jeg er heller
>  ikke helt klar over om der er en sammenhæng mellem postfix og
>  Spamassassin, f.eks. har jeg , efter en tutorial indast nedenstående i
>  main.cf, men har det indflydelse på Spamassassin.
>
>  I min postfix opsætning
>
>  smtpd_recipient_restrictions =
>        reject_invalid_hostname,
>        reject_non_fqdn_recipient,
>        permit_mynetworks,
>        reject_unauth_destination

Jeg er lidt mere restriktiv:
smtpd_sender_restrictions =
permit_mynetworks,
	permit_sasl_authenticated,
	reject_non_fqdn_sender,
	reject_non_fqdn_hostname,
	reject_unknown_sender_domain,

smtpd_recipient_restrictions =
	permit_mynetworks,
	permit_sasl_authenticated,
	check_recipient_access hash:/etc/postfix/access,
	check_helo_access hash:/etc/postfix/helo,
	reject_unknown_recipient_domain,
	reject_unauth_pipelining,
	check_policy_service inet:localhost:60000,
	permit_mx_backup,
	reject_unauth_destination,
	permit

port 60000 er postgrey.. greylisting der kørere.

Jesper
--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx, Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx