Re: Hvorfor er Thunderbird meget bedre end Spamassassin.

I sslug.teknik, skrev Jesper Thorup Nielsen:

>  Jeg har følgende i postfix's master.cf
>
>  smtp      inet  n       -       -       -       -       smtpd
>          -o content_filter=spamassassin
>
>  Add this to the end of the same file:
>
>  spamassassin unix -     n       n       -       -       pipe
>          user=spamd argv=/usr/bin/spamc -f -e
>          /usr/sbin/sendmail -oi -f ${sender} ${recipient}

ok, gennem spamc.

>  Er det det du mener?

Ja. Det var det. Jeg plejer at bruge amavisd-new. Har du razor og
dcc-klienterne installeret? Så plejer SpamAssassin selv at finde dem.

>  Desværre kan jeg ikke bruge postgrey, der er lukket for port 25, håber
>  at det ændre sig når jeg snart skifter til Cybercity, de siger at de
>  ikke har lukket for noget overhovedet.

Greylisting er den der tager mest.

>  Hvad har du i accecc og helo

Jeg afviser helo-lininer som "min egen ip-adresse", "de domæner jeg selv
hoster".
Access tillader abuse@ og hostmaster@

Jesper
--