Re: Software raid og USB/FW diske?

I sslug.teknik, skrev Preben Bohn:

>  Ja, jeg vil gerne vide om et givent system kommer til at virke inden jeg
>  spenderer alt for mange tusind kroner på det. Jeg har svært ved at se
>  hvorfor det skulle være dumt?

Vi definerer tydeligvis "spild" forskelligt. Det er der jo heller ikke
noget galt i.

>  Jeg er helt enig i at det er nemt at detektere læse/skrive-fejl; men
>  hvorledes finder RAID-SW ud af hvor fejlen er uden at bruge
>  paritets-info eller uden at bruge unødigt meget tid på at verificere
>  hver enkelt skrive-operation?

Som sagt.. jeg har bare erfaret at "det virker", som en del andre på
listen også skriver. Jeg bekymrer mig heller ikke om kernen kan
detekterer mit lydkort og jeg interesserer mig ikke for hvordan den har
tænkt sig at gøre det..

>  Idéen med et RAID-1 system er jo netop at man "bare" skifter den defekte
>  disk...

Sådan virker softwareraid ikke helt, da det er baseret pr. partition..
så du skal selv partitionere den op og addere den til raided igen.

Jesper
--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx, Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx