Re: OS dokumentformater

Peter Makholm <peter@xxxxxxxxxxx> writes:

> Jeg har mest læst om XSL-FO og det her lidt givet mig den opfattelse
> at det er meget knyttet til fysiske udskrifter og ikke så meget til
> mere dynamiske skærmfremvisninger.
>
> Er det korrekt?

Definer dynamisk.

I abstraktionsniveau minder det meget om LaTeX.  Altså en upagineret
beskrivelse, som skal layoutes.  Det er mere kraftfuldt end HTML, da
det fx understøtter tekstudgaver af henvisnigner (Y i Side X af Y).

Apache FOP er så en sådan layoutengine.

> På den anden side så er langt hovedparten af GUI'er der er nyudviklet
> fra bunden af i nyere tid (efter X11 og MS-win) vist baseret på PS,
> PDF eller ligende formater som jeg også opfattet knyttet til fysiske
> udskrifter.

Øh nå.  Aqua skulle være DIsplay PostScript, men ellers ved jeg ikke
hvad du tænker på.

Der er jo heller ingen skam i at genbruge kode.
--
  Thorbjørn Ravn Andersen
  http://unixsnedkeren.dk/ravn