Re: ext3 vs. ReiserFS

Peter Makholm writes:

> Fordi det er i modstrid med traditionel opførelse. Med mkfoofs bør man
> få et rent filsystem.

Hvilke mkfoofs kan du nævne, som ikke kun opbygger en partitionstabel
eller tilsvarende, men som rent faktisk sletter data på hele partitionen?
mke2fs gør det ikke, men har heller ikke værktøjet til at genskabe
fil-informationerne udfra det faktiske indhold af partitionen.

> Hvis det er intentionelt burde funktionaliteten indbygges i reiserfsck
> så mkreiserfs virker som en normal mkfs.

Jeg vil medgive, at jeg finder det skuffende, at reiserfsck ikke kunne
genkende filsystemet. Min fremgangsmåde var nok lidt "DOS"-agtig - som
dengang man kunne omformatere en skadet FAT-partition og så genfinde
filerne med f. eks. Norton Unerase

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@xxxxxxx